Predplatné
Prihlásiť sa
Košický Štandard

GymBeam: Z nuly k stovke miliónov. Košičan Dalibor Cicman a jeho recept na úspech

Dalibor Cicman GymBeam Z nuly na 7 000+ typov produktov. Foto: Archív GymBeam

KOŠICE – GymBeam, dynamická spoločnosť na trhu fitnes výživy, zaznamenala rekordný rast a prílev 1,5 milióna nových zákazníkov, čo naznačuje jej rastúci vplyv a stúpajúcu popularitu. Tento fenomenálny úspech otvára nové perspektívy pre jej budúcnosť, keďže firma odhadla svoj minuloročný obrat na viac ako 170 miliónov eur. V exkluzívnom rozhovore so zakladateľom, Košičanom Daliborom Cicmanom, sa dozviete, ako firma vníma tento vývoj a aké strategické kroky plánuje na upevnenie svojej pozície na globálnom trhu.

Ako vnímate rast spoločnosti GymBeam, najmä s ohľadom na rekordný nárast predaja počas Black Friday a prílev 1,5 milióna nových zákazníkov? Čo to podľa vás znamená pre budúcnosť spoločnosti?

Prílev nových zákazníkov je pre nás potvrdením, že naše produkty a služby rezonujú s potrebami a očakávaniami trhu. Naša firma rastie podobne ako v minulých rokoch a veríme, že tento trend si udržíme aj v nasledujúcich rokoch. Úspech v podobe rastu a získania nových zákazníkov nám poskytuje zdroje, ktoré môžeme investovať do ďalších inovácií, rozvoja produktového portfólia a expanzie.

Môžete priblížiť plány GymBeam na upevnenie pozície na existujúcich trhoch, najmä v Taliansku a v regiónoch Nemecka, Rakúska a Švajčiarska? Čo je cieľom firmy v tomto roku?

Svoju pozíciu upevňujeme pomocou strategického rozširovania našej produktovej ponuky a posilňovaním marketingových a predajných kanálov. V súčasnosti sa pozeráme po akvizícii firmy v DACH regióne pre zväčšenie trhového podielu. Súčasne otvárame fitnes hub v Budapešti, pripravujeme masívne TV kampane v Poľsku a Rumunsku a pracujeme na masívnej marketingovej kampani v Taliansku. Naším plánom v roku 2024 je tiež zvýšiť online predaje a dosah na základe silnej prítomnosti na marketplacoch ako Amazon či eMAG.

Ako vnímate vplyv GymBeam na lokálnu ekonomiku, najmä vzhľadom na to, že firma zamestnáva viac ako 500 ľudí v regióne, kde je získanie stabilnej práce často výzvou?

Myslím si, že GymBeam vplýva na lokálnu ekonomiku veľmi pozitívne. Tým, že firma rastie, prirodzene ponúkame nové pracovné príležitosti, ktoré sú podľa môjho názoru svojím charakterom veľmi zaujímavé a v našom regióne pomerne jedinečné. Snažíme sa osloviť najmä ľudí, ktorí majú chuť na sebe pracovať a sú pripravení na dynamické prostredie.

Aký dopad má toto zamestnanie na komunitu a aké sú ďalšie plány vašej spoločnosti v oblasti tvorby pracovných miest?

Najväčší prínos vidím v tom, že zamestnancov aktívne vzdelávame a k vzdelaniu motivujeme. Často organizujeme kvalitné interné workshopy, na ktorých sa kolegovia učia najnovšie poznatky vo svojich odboroch. Dovolím si tvrdiť, že u nás pracuje top talent, ktorý je ťažko nahraditeľný. V roku 2024 plánujeme zvýšiť počet zamestnancov na základe nášho HR plánu z 500 na cca 630.

Aká firemná kultúra u vás panuje a ako prebieha pracovný pohovor?

Naša firemná kultúra stojí na piatich základných pilieroch, ktoré sme si definovali. Sú to rýchly rast, zákazník na prvom mieste, tvrdá práca a vždy robíme niečo navyše, skvelý tím v skvelom pracovnom ekosystéme a inovácie a vedenie vďaka novým technológiám. Priemerný vek zamestnancov firmy je 30 rokov, čo znamená, že sme mladý a dynamický tím.

Naše pracovné pohovory pozostávajú z viacerých kôl a líšia sa podľa odlišných potrieb jednotlivých pozícií. Pozeráme sa najmä na minulé udalosti v životopise kandidátov, preukázateľné skúsenosti a celkový dojem, ktorý kandidát zanechá. Zo životopisu sa dá ľahko vyčítať, či na sebe človek pracuje a či má skutočne chuť posúvať sa. Na základe týchto kritérií vyberáme najlepších kandidátov, alebo tých s najväčšou perspektívou.

Ako ste objavili potenciál práve vo výživových doplnkoch v oblasti fitnes?

Urobil som si detailnú analýzu trhových kategórií s vyhliadkou do budúcna. Študoval som reporty od renomovaných firiem ako Foresters, McKinsey a Gartner, ktoré sa špecializujú na predpovedanie trendov a rastu v rôznych odvetviach. Tento prístup mi pomohol identifikovať odbor s perspektívou dlhodobého rastu.

Ktoré produkty sú v e-shope najpredávanejšie?

Najpredávanejšie produkty sú v tomto roku zatiaľ arašidové maslo, proteín Just Whey a True Whey, proteínové cookies MoiMüv a tiež energetický nápoj Moxy Power+.

A čo by ste na záver poradili začínajúcim podnikateľom pri zakladaní e-shopu?

Ako som spomenul už vyššie, poradil by som urobiť si detailnú analýzu kategórií, ktoré majú silný predpoklad na rast v budúcnosti. Je dôležité sústrediť sa na vykonanie dôkladnej analýzy a nedovoliť nadšeniu, aby ju predbehlo. Riadil som sa tým aj ja a zdá sa, že to bol dobrý postup. Podľa môjho názoru je tiež vhodné zamerať sa na špecifickú cieľovú skupinu a špecifickú kategóriu výrobkov, čo umožňuje lepšie uspokojiť potreby zákazníkov a dlhodobo budovať ich lojalitu.


Lenka Dercová